Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK
Nieuwsbrief  0521-851255

‘Samen eruit halen wat er in zit’

Vanuit de visie: iedereen is uniek, doet mee en mag er zijn. Je bent goed zoals je bent!

Klachtencommissie

We hopen natuurlijk dat het niet nodig is, maar waar gewerkt wordt kan ook een fout gemaakt worden of miscommunicatie ontstaan. Het kan ook zijn dat je een meningsverschil hebt met één van onze medewerkers. Hier samen over in gesprek gaan om een oplossing te zoeken is dan de beste actie.

Wat is een klacht?

Een klacht is een uiting van ongenoegen en kan overal over gaan. Een klacht in de zorg kan over meer gaan dan alleen over fouten. Ook in het contact met de hulpverlener of in de organisatie kan van alles misgaan. Het gaat om zaken die volgens jou anders hadden moeten of kunnen verlopen. De aard en de ernst van de klachten kunnen dus zeer verschillend zijn.

Je klacht eerst bespreken

Als je een klacht hebt, is het zinvol er eerst met een medewerker, persoonlijk begeleider of het bestuur over te praten. Veel klachten ontstaan door misverstanden, die in een gesprek rechtgezet kunnen worden. Een hulpverlener heeft er recht op om te weten dat je niet tevreden bent. Je klacht geeft hem/haar de kans iets te herstellen en te verbeteren, dat kan ook andere jeugdigen ten goede komen. Een klacht met een hulpverlener bespreken is niet makkelijk. Je kan de vertrouwenspersoon hierbij ook om hulp vragen.

Een aantal tips over de aanpak van zo’n gesprek:

Kom je er zo toch niet met ons uit, dan kun je een klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel.
Klik hier om de klachtenregeling in te zien.

Klachtencommissie Jeugdzorg Overijssel:
Postbus 727
8000 AS Zwolle
06-12042681
E-mail: algemeen@klachtencommissiejeugd.nl